Kawan-kawan



MP3 Billy Player

Tadi ada kawan saya ni minta ajarkan macam mana nak letak lagu, 
Jadi, saya bagi dia MP3 Billy Player, saya bagi dia guna benda ni sebab MP3 ni nampak comel jer
Alaa tomey-tomey. LOL //lupakann =,=" 
Sebelum tu saya nak terima kasih dekat kak Atin sebab ajar saya cara masukkan MP3 jenis ni dulu. :D
Mp3 ini nampak comel dan cool. Ok, sebelum saya meraban merapu lagi banyak, jom kita start.
Cara-Caranya :
Ehh, sebelum itu, tekan sini dahulu.
  • Pergi ke website ->> INI 
  • Sign up website ini. Korang sign up macam biasaa..

 



  •  Lepas sign up, korang log in balik.


  • Selepas itu, korang Upload lagu yang korang nak. Korang tekan dekat petak yang saya warnakan dengan berwarna merah itu.



  • Then, korang tkan 'browse' sama macam yg saya petakkan dengan berwarna merah dan dia akan keluar pop-up , dan korang pilihlah lagu apa yang korang nak masukkan dalam blog itu. 



  • Lepas siap upload, korang tekan code yang saya warnakan dengan warna merahh, lepas tu, copy yang saya gariskan dengan warna merah tu didalam petak yang saya warnakan dengan warna hijau.



  • Dah copy ?? bagus!! Sekarang awak tekan LINK INI
  • Then, selepas paste link tu, awak tekan 'autoplay' dan tekan 'generate code' seperti gambar dibawah.
   


  • Then, korang copy kod seperti yang saya petakkan dengan warna ungu tersebut. 



  • Pastekan kod tu dekat Layout >> Add a caption >> HTML/Javascript.
  
Done!! Save!! :)

Dah siap like and komen.. :)

Thanks Baca!

0 Sporting habis!:

 
This Template Was Made & Design With Love By Izzati Zakaria. All Right Reserved To Izzati.